ترانزیت ۱.۴ میلیون تن کالا از مرزهای آبی و خشکی کشور
ترانزیت ۱.۴ میلیون تن کالا از مرزهای آبی و خشکی کشور
یک شنبه 14 خرداد 1396 ساعت 18:21 | بازدید : 202 | ( نظرات )

  مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: طی دو ماه ابتدایی امسال یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۰۰ تن کالا از ۳۲ مرز زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدجواد عطرچیان با یادآوری این‌که در دوماه ابتدای سال ۹۶ بالغ بر یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۷۷ تن مواد غیرنفتی و ۳۵۷ هزار و ۹۲۳ تن مواد نفتی مجموع کالای ترانزیت شده از کشور است، اظهار کرد:‌ در بین مرزهای کشور شهیدرجایی بندرعباس با ۵۰۰ هزار و ۹۷۹ تن معادل ۳۴.۸ درصدفعال‌ترین مرزدرزمینه ترانزیت ورودکالابه شمارمی‌رود. پس ازآن مرزهای پرویزخان با ۱۵ درصد و بازرگان با ۱۲.۴ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ امارات به مقصد افغانستان اعلام کرد و افزود: از ۷۱۵۳۶ سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۴۷ هزار و ۳۳۹ دستگاه توسط کامیون ایرانی و ۱۰۵۰۰ سفر توسط کامیونهای ترک و ۵۳۳۵ سفر توسط کامیونهاس عراقی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

وی گفت: عمده‌ترین کالاهای عبوری از مرزهای کشور طی ۲ ماهه ۹۶ به ترتیب مازوت به میزان ۲۳۶ هزار و ۹۶۰ تن، برنج به میزان ۳۶ هزار و ۴۳۰ تن و انواع پنبه به میزان ۳۰ هزار و ۹۲۴ تن بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری بیان کرد: استان هرمزگان با جابجایی بیش از ۶۶۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۱۱۴ کیلوگرم در جایگاه نخست و استان کرمانشاه با جابجایی ۲۱۶ میلیون و ۲۸۹ هزار ۶۵۷ کیلوگرم در رتبه بعدی و استان آذربایجان‌غربی با ۱۸۷ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۴۹۵ کیلوگرم در رتبه سوم قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، چند ماهی بود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آمار ترانزیت کالا از مرزهای آبی و زمینی را منتشر نمی‌کرد،‌احتمالا این مسئله ارتباط مستقیمی با روند کاهشی ترانزیت داشته است.


برچسب‌ها: ترانزیت , گمرک ,

موضوعات مرتبط: گمرک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست